Trening na bieżni

Trening na bieżni ma wiele zalet. Coraz więcej biegaczy wybiera waśnie tą formę spędzania czasu. Jest to wspaniały przyrząd, który pomoże zgubić zbędne kilogramy, zadać i kondycję fizyczną i smukłą sylwetkę. 

Zalety korzystania z bieżni

Przede wszystkim korzystanie z tego typu urządzenia jest bardzo bezpieczne. Ryzyko kontuzji jest dużo mniejsze niż podczas standardowego biegania w terenie. Równa matryca stawi mniejsze zagrożenie niż nierówności, które mogą występować podczas biegania np. w parku czy w mieście. Bieganie na bieżni jest również bezpieczniejsze dla stawów niż klasycznie bieganie, gdyż pas ugina się podczas ruchu i amortyzuje wstrząsy. Biodra i kolana przejmują dużo mniej obciążenia, niż podczas biegu w terenie. Korzystanie z bieżni w żadnym wypadku nie jest uzależnione od pogody, a osoby posiadające odpowiednią przestrzeń mogą nawet korzystać z niej w warunkach domowych. Większość tego typu sprzętu wyposażona jest w wiele udogodnień dla użytkowników. Pulsometr, licznik spalonych kalorii, dystans oraz zegar i czasomierz. Doceniają to osoby, które skrupulatnie planują trening i dążą do konkretnych celów podczas biegu. Jest to dużo wygodniejsze niż kupowanie dodatkowych zegarków czy opasek monitorujących trening.

Jak prawidłowo zaplanować trening na bieżni ?

Najważniejsze jest bezpieczeństwo podczas wykonywanych ćwiczeń, a zatem niezbędna będzie porządna rozgrzewka. Należy pamiętać o rozgrzaniu całego ciała ze szczególną uwagą na stopy, stawy skokowe, kolana i biodra, które podczas biegu są najbardziej narażona na ewentualne kontuzje. Dobrze jest przygotować sobie plan treningowy, który będzie systematyczny. Korzystając z urządzeń na siłowni o pomoc możemy poprosić trenerów personach, którzy są obecni na miejscu co jest oczywiście dużą zaletą.

Po wejściu na bieżnię dobrze jest sprawdzić czy wszystkie przyrządy działają poprawnie i czy zostały wyzerowane po wcześniejszym treningu. Po wejściu należy wybrać program, który umożliwi nam przygotowanie się do biegu ( wolniejsze tempo). Jest to szczególnie ważne dla osób, które dopiero zaczynają pacę na bieżni, aby przyzwyczaić się do nieco innego trybu pracy. Po rozgrzaniu się, można podkręcić tempo na takie, które nam najbardziej pasuje i do którego nasze ciało jest gotowe. Pamiętajmy, że im częściej i regularniej wykonujemy ćwiczenia, są one bardziej efektowne.

Podczas korzystanie z bieżni nie wolno zapomnieć o odpowiednim obuwiu. Musi to być obuwie sportowe przeznaczone do biegania, aby nie złapać niepotrzebnej kontuzji. Pamiętajmy także o odpoczynku i odpowiednim nawodnieniu organizmu po ćwiczeniach.